fredag 25 oktober 2013

Vernissage på jobbet idag

Charlotte Sjöborg och (curator) Marika Holm hänger utställningen på Berga
Varannan månad ungefär har vi vernissage med någon ny konstnär här på Berga. Denna gång var det Charlotte Sjöborgs oljemålningar som kom upp på väggarna. Ett verkligt roligt, vacker, hjärtligt och fint samr gulligt måleri tycker jag, både poetiskt och naturnära på en och samma gång.

Jag och en annan som arbetar här på Berga som heter Amin spelade ihop för första gången och matsalen besöktes av våra boende och personal samt boende från ett annat Temabo som kom på besök.

Amin som spelar iransk percussion spelade fantastiskt på sina trummor medan jag spelade rennessans musik på blockflöjten och improviserade på pianot. Underhållningen avslutades med att jag sjöng "The falling leaves" och spelade gitarr till.
Festlig uppsluppen stämning med blommor, vin och sång!


Här ser ni min kollega Marika som presenterar utställningen
 
Alla är naturligtvis välkommna för att titta på utställningen som varar fram till 11 december. Titta gärna in på Bergagalleriets facebooksida:


Temacoach Franciska von Koch
0722 52 06 27
Blogg på jobbet:
http://meningsfullasammanhang.blogspot.se/
http://www.temabo.se/
BERGA
Björnstigen 137
170 72 Solna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar