onsdag 25 juni 2014

Sista veckan på Berga för min del

Tack för året som gått det var lärorikt i stort och smått
Mitt ettåriga vikariat löper mot sitt slut. Med både sorg och lättnad lämnar jag min tjänst. Jag kommer att sakna många och samtidigt gå vidare till nya äventyr i livet, berikad av alla erfarenheter som arbetet på Berga erbjudit mig som Temacoach.

Vad som har varit roligast har jag redan nämnt här i bloggen, van som jag är att se livet från den ljusa sidan.
I veckobreven har man också kunnat skönja hur jag gärna lyfter fram det som är positivt och främjande för alla och envar.

Levnadskvalitet ser olika ut för oss alla. På vår ålders höst är det ofta i de små sakerna, de korta mötena, ett leende, en omsorg, en respektfull behandling och ett värdigt bemötande det viktigaste. I konst och kreativitet och musik får vi en möjlighet att reflektera oss i varandra och oss själva.
I den delade tystnaden finner vi sammanhang bortom ord och tanke.
Tack för idag
för i år
och för tiden som gått

Jag är berikad med allas själsdjup då jag går vidare mot okända mål.
Onsdag 25 juni 2014
Franciska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar